kerst in aantocht!

19 december 2014 - Graz, Oostenrijk

De laatste keer heb ik jullie vertelt over de heerlijke chocolade en de ontspannende spa, deze keer worden het heerlijke punches, inspannend snowboarden en relaxte movie night:)

Maandag de 8ste ben ik met Josephine naar de kerstmarkt geweest.De kerstmarkt stond er al vanavond het moment dat ik in Graz aankwam,dus het werd tijd dat ik erheen ging. We hebben heerlijke punches en een eierliquer gedronken en de dag erna was ik de hele dag redelijk moe..

Op de dinsdag weer heerlijk geboulderd en woensdag een biertje gedronken met erasmusstudenten:)

Donderdag niet zo veel bijzonders,maar de vrijdag wel weer heerlijk geklommen. 6B voorklimmen durf ik wel maar die 6Cs blijven toch te spannend. Als  het hoofd niet wil, dan het lichaam ook niet. Maar.. zo lang zijn we nog niet bezig dus aan het eind van deze trip kan ik  hopelijk mededelen dat ik zonder al te veel stress omhoog klim:)

Zaterdag een rustig dagje om al me energie op te sparen voor zondag.. namelijk voor het snowboarden!:) Ik ben samen met laura en verina naar Haus geweest. Een ski-gebied op ong twee uur rijden van Graz. De sneeuw was voornamelijk kunstsneeuw en halverwege de middag was het meer ijs dan sneew, maar ik heb wel heerlijk kunnen boarden en ook weer kunnen voelen hoe het is om te vallen en te glijden van de skipiste.. Als je hoofd namelijk eerst gaat en je board als laatst en je voor de rest op een ijsplaat zit.. dan moet je geduldig wachten tot je sneeuw tegenkomt of tot je beneden bent;)

De andere week lekker geboulderd op dinsdag en op woensdag een movie- night:) De film was in Graz opgenomen dus ook in het oo zo mooie dialect van deze omgeving. De ondertiteling leek in het begin in duits.. tot ik te vaak mezelf afvroeg wat die woorden toch betekenen. Toen bleek de ondertiteling ook in dialect te zijn. Gelukkig was de film niet erg diepgaand en kon ik het verhaal prima volgen:)

En ja.. donderdagavond stond in het teken van me kamer opruimen en inkopen doen want nog een paar uur en dan kan ik deze mooie stad aan Jiska laten zien:-) (voor de mensen die haar niet kennen: een vriendin uit Nederland).

Zo dat was dan over de vrije tijdsbesteding. Ik ben hier natuurlijk voor mijn stage. De eerste drie weken zitten erop en ik kan gelukkig zeggen dat het elke dag beter gaat met me duits, dat de mensen in de praktijk open voor me staan, met me kletsen en zich door mij laten behandelen en dat ook Frans mij de ruimte geeft om deze mensen te behandelen:) Mijn eerste gevangenen heb ik ook al behandeld, een man met nekproblematiek. De dagen gaan snel en ik heb het geluk dat ik 1,5 uur pauze heb waardoor ik heerlijk kan wandelen in mijn pauze of alvast dingen kan opzoeken voor de aankomende of afgelope behandelingen.

Het contact met mijn stagebegeleider gaat goed en het is de bedoeling dat ik steeds meer zelfstandig ga doen, aangezien dit mijn laatste stage is en ik hierna ook in staat zou moeten zijn alles zelfstandig te doen:)

Maar.. voor het zover is heb ik eerst twee weken vakantie, waarin ik hoop heerlijk te gaan wandelen en klimmen en snowboarden.. Het weer hier in Graz is 10 gr en zon dus dat wandelen en klimmen moeten goed komen!

Ik laat weer wat van me horen na de vakantie!

Hele fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2015!

1. Margret haring:
    19 december 2014
    Lieve Sabrina, bedankt voor je gezellig blog
    Opa en ik wensen je ook fijne feestdagen toe en ik hoop voor jouw dat er gauw sneeuw is.
    Wij zijn heel erg blij voor je de stage goed bevalt en geniet van de fijne dingen om je heen.
    Heel veel lieve groetjes en een dikke kus opa en oma.xxxxxxxx
  2. Paul:
    21 december 2014
    Hoi Sabrien,
    Leuk verhaal weer. Geniet van je vakantie. Groetjes aan Jiska, Hele fijne kerstdagen en een mooi 2015 waarin je bye bye naar school kunt zeggen.
    Liefs Papa en Mama
  3. Dorien van den Berg:
    22 december 2014
    Klinkt alleen maar super allemaal Sabrina! Geniet ervan :-)
    Hartelijke groet en fijne dagen toegewenst. Dorien