eerste stageweek graz

7 december 2014

Sinds de laatste blog is er natuurlijk weer vanalles gebeurd:) Zaterdag ben ik naar de schöckl geweest, een berg/ heuvel die je omhoog kan lopen en naar benenden. Duurde zo'n 2/3 uur om omhoog en omlaag te lopen. Zondag bij de buren gelunched en maandag mijn eerste stagedag!

De praktijk bestaat uit 3 behandelkamers en een oefenzaal. Wij gebruiken een behandelkamer en die andere behandelkamers worden door de andere fysiotherapeuten en ergotherapeuten gebruikt. De cliënten zijn erg aardig en ik moet in het duits tegen ze praten, natuurlijk, maar is wel best lastig. Dus mijn taal is nu een mengelmoes van duits, engels en nederlands:P We hebben zowel patienten in de praktijk als 1x in de week in de gevangenis als aan huis. De gevangenis is erg interessant. Je hebt per persoon  heel weinig tijd (10 min) waarin je moet uitvinden wat iemand heeft en wat voor behandeling je moet toepassen. Verder is het probleem vooral dat deze mensen de hele dag op bed liggen en wij maar 1x per week komen, waardoor serieuze klachten niet frequent behandeld kunnen worden. Een uitdaging dus. Verder zijn de aan huis bezoeken heel interessant omdat je echt bij mensen thuis komt en ziet hoe ze leven.

Dinsdagavond heb ik geboulderd, woensdagochtend me bus naar me stage gemist en woensdagavond me aangemeld bij erasmus en meingeschreven voor de activiteit: chocolate factory en spa. Donderdag tot laat op stage en vrijdag stage, s avonds voor t eerst naar de klimhal geweest hier in graz met martin en dieta (ken ik van boulderen) voorgeklommen, want t kan niet anders dus hopefully na deze trip ben ik oke met voorklimmen:) Zaterdag naar de chocolade fabriek en heel veel verschillende soorten chocola geprobeerd:D Daarna naar de spa, waar gelukkig ook een zwembad was met glijbanen (4) waar je op een band kon zitten en tegen elkaar kon 'glijden' of met z'n tweeën op zo'n band er van af:) Daarna bier en pizza en niet al te laat naar bed want zondag naar een klimhal gegaan iets buiten Graz. Mooiere routes, lichtere waardering en betere grepen. Me voorklimmen weer geoefend :)

Morgen een vrije dag vanwege een of ander katholiek feest en dinsdag weer aan de bak:)

Nou.. dat was het dan zo'n beetje, hou jullie op de hoogte!

1. Margret haring:
    7 december 2014
    Lieve Sabrina, fijn 0m weer iets van je horen.En dat je het ook naar je zin hebt. En leuke mensen om je heen.Opa en ik kijken elke keer weer naar uit om ts lezen hoe je het in graz allemaal beleefd. We zijn trots op je houw je goed.heel vel lieve groetjes opa en oma.xxxxxx
  2. Paul:
    8 december 2014
    Hoi Sabje, leuk verhaal en leuke foto's......Maar.......kun je ook een onderschrift bij de foto's zetten, dan hebben we een idee wat het voorstelt.
  3. Irene laney:
    8 december 2014
    Hey brien, ziet er goed uit lekker genieten!!!!!!! De chocolade zag er lekker uit, xxxx