eerste week graz

28 november 2014

Behoorlijk balen als je niet weet hoe zo'n blog werkt. Kunnen we opnieuw beginnen met typen.

Het is alweer een week geleden dat ik in Graz ben aangekomen. Na 12 uurtjes rijden kwam mijn ouders en ik aan in Gratkorn. In een hotel dat nog geen 500m van mijn nieuwe stageplek stond. Natuurlijk hebben we meteen even gekeken waar ik dan wel niet kwam te zitten. De eerste indruk.. uhm.. afgelegen en saai gebouw, het zou een gezondheidscentrum moeten zijn, maar tot nu toe zie ik alleen de naam van mijn stagebegeleider heel groot op het gebouw staan.. Spannend dus hoe mijn stage zal zijn. Maar niet op de zaken vooruit lopen. Mijn eerste week:

Mijn  eerste week bevalt goed. Mensen zijn vriendelijk, aardig en gezellig en ik heb vooral de stad verkend, mijn kamer ingericht, koffie drinken met huisgenoten en studenten en een beetje geboulderd:)

Het uitgebreide gedeelte:

Zaterdag heb ik met mijn ouders de stad verkend.Maar... voordat we dat gingen doen hebben we eerst mijn kamer bekeken. Mijn kamer is ongeveer 15 min lopen van het centrum, nog geen 10 min lopen van de uni- Graz en ik heb 3 huisgenoten, 2 mannen en een vrouw, 2 uit oostenrijk en 1 uit duitsland. Ze zijn super aardig, vriendelijk en behulpzaam. Verder vind ik me kamer geweld. Het is groot, heeft een hoogslaper met een tweepersoonsbed en het is een hele gezellige kamer. Dus na een korte introductie en een kop van zelfgemaakte thee zijn mijn ouders en ik naar het centrum gegaan, hebben koffie gedronken bij die Insel in der Mur, de Schlossberg opgelopen en gegeten bij de Buschenschank, een wijnbrouwerij waar mijn huisgenoot met allerlei studenten van de Uni- graz heenging.. Mijn ouders gingen 's avonds naar huis en ik ben nog even gaan stappen in het stadscafe.

Zondag met mijn huisgenootje gekletsen en voor het eerst naar blochouse. Een bouldergym wat op 45 min lopen van mijn huis ligt. Hier heb ik Elizabeth ontmoet, die naam komt later terug;)

Maandag koffie gedronken met mijn huisgenoot op de uni en 's avonds een drankje in t cafe.

Dinsdag overdag wat dingetjes gekocht, booschappen gedaan gelunched op de uni en 's avonds naar blochouse. Hier wat leuke mensen ontmoet, lekkr geboulerd en ik begin al te wennen aan de bewegingen dus ik kon al wat meer dan zondag.

Woensdag had ik een fietszoektocht. Het lopen bevalt toch niet helemaal. Helaas waren de fietsen bij de fietsenwinkel super duur en had ik een goedkope fiets gevonden op marktplaats.. maar ik kon haar huis niet vinden dus het werd teruglopen..

's avonds had ik een erasmusborrel waar allerlei nationale en internationale studenten komen en waren er weer leuke mensen en eentje herkende mij zelfs van blochouse.. rood haar is opvallend?

Donderdag een beetje schoolwerk en eind van de middag naar boulderclub. Een andere bouldergym waar ik met Elizabeth had afgesproken. Er was een presentate van een man die een slackliine film in borneo had gemaakt. De presentatie was niet zo interessant, de slackline hing buiten waar het 5 graden was... dus ik heb voornamelijk geboulderd. Wat overigens er leuk was.

Vandaag lekker rustig aangedaan en morgen heb ik gepland om de schockel op te lopen. Een berg iets buiten Graz.

En maandag.. is The big day! Ik hou jullie op de hoogte!

1. Reislogger:
    28 november 2014
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Paul:
    29 november 2014
    De kop is eraf dochter.......Succes volgende week....
  3. Tamara:
    30 november 2014
    Gaaf! Klinkt goed! Mooi dat je het er naar je zin hebt. Nu hopen dat stage ook chil is! Succes morgen!
  4. Margret haring:
    1 december 2014
    Lieve sabrina nog en hele fijne week, liefs opa en oma xxxxxxx